Maud tittar fram

 
Maud verkar tycka livet i skuggan börjar bli tråkigt. Hon tar till ett säkert kort och agerar terapeut åt kungahusets nyaste medlem. Jag har inte läst så noga eftersom det är både förutsägbart och tråkigt det hon skriver.
 
Men det står klart att kvinnor utsätts för någon form av förnedrande behandling titt som tätt. Tyvärr stämmer inte den bilden med min. Jag har som konsult jobbat i hundratals företag genom åren och de kvinnor jag mött är inga duvungar precis. Skillnaden mellan män och kvinnor i arbetslivet finns så klart men det är inte till vare sig fördel eller nackdel för varken män eller kvinnor. Det har att göra med människan bakom både ord och handling.
 
Sen kan man ju undra i vilken kategori man skall placera behandlingen av till exempel herr Juholt. Troligen i avdelningen för vit-medelålders-man-som-får-ta-skit.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0