Ut med tanten

 
Nu kan ju inte jag detta speciella fall men trenden verkar klar. Vi har inte stålar ens till de som behöver omsorg mest.
 
Nu är det inte så konstigt att detta sker just i Malmö. Vår ekonomi är totalt under isen. En tredjedelav stadens budget finansieras av resten av Sverige. Vi har nämligen många invandrare och det har Malmö inte råd med. Tydligen har Sverige råd. Ännu så länge.
 
Men det får konsekvenser dagligen; åtminstone i min stad.
 
Och för den som undrar, eldandet fortsätter dagligen även om det inte rapporteras längre i riksmedierna:
 
 
 
Skånskan
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Sverige har nu sin svagaste regering någonsin.
Har Malmö någon "lokal regering" överhuvudtaget?
Betänk också att man har en riktigt urusel tidning, Sydsvenskan som helt underlåter att granska makten.
Så det kanske inte är underligt att situationen är extra allvarlig i Malmö.
Men bilar bränns överallt i hela Sverige numera, inte bara i större städer.

2015-07-14 @ 23:10:50
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Karin:
Sydsvenskan har vi. Hustrun prasslar med den. Jag kör nätet, dock ej Sydsvenskan. Tidningen är inte bara urusel den är svindyr och tyvärr har du rätt — den tidningens medarbetare granskar ingen makt.

2015-07-15 @ 13:05:24
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Karin

Jag har varit SDS prenumerant när jag bodde i utkanten av dess distributionsområde. Då för 5 år sedan tyckte jag inte att den var lika obehaglig som nu. Brukar titta in ibland för att kolla om de möjligen tagit upp de skjutningar, sprängningar mm som Skånskan rapporterat om. Ibland har de det om man kollar under Malmö, men inte på första sidan.
Efter flytt blev jag SvD-prenumerant, en tidning som snart tyvärr är lika usel som Sydsvenskan. Därför är prenumerationen uppsagd. Betalar inte 4500:- för att läsa en och annan bra ledare av Gudmundson och Arpi. Tydligen har vi kvinnor mer behov av en papperstidning till frukosten, men inte till priset av att man betalar för att bli förbannad dagligen.

2015-07-15 @ 16:45:52
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Karin:
SvD har jag slutat läsa (på nätet). Jag har tre olika läsare: Firefox, Chrome och Safari (jag Mac-stolle). SvD:s nya och hemska sida kan jag inte läsa på Safari. Den är helt enkelt inte anpassad (det är väl 2015?).
Men dagens gammelmedier sjunger på sista versen och det är inte där man får veta något. Inte nu längre.

2015-07-15 @ 18:28:14
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0