Nu blir det snart feministattack

Det börjar dra ihop sig till nya stålar. Vissa kommer 2015 (oktober) vissa 2016.
 
Papperspengarna lär tilltala alla, kanske till och med genusfolket. Det är 50-50 i könsfördelningen (vissa feminister skulle nog vilja ha fler damer).
 
 
När det gäller den hårda valutan så blir nog både vänstern och feministerna galna – bara kungen, en man.
 
 
Med tanke på vad vissa gillar att lägga kraft på så borde det bli lite halabalo.
 
Personligen kommer jag att gilla att bära tusenlappar i fickan. Den ende värdige på de nya sedlarna är Dag Hammarskjöld. Nästa sedel jag kommer att gilla starkt är tvåhundringen. Har länge saknat något idag mellan hundringen och femhundringen.
 
Eftersom jag slutat med kort så blir det till att ha cirka sextusen i fickan. Tusingar och tvåhundringar som utgångspunkt.
 
Aj då, jag ser att dessa två sedeltyper pryds av män. Nu gäller det att tiga i bekantskapskretsen annars lär väl mina feministiska vänner kölhala mig. De gillar att bråka om små saker.
 
Jag får väl peta in ett antal Greta Garbo bland männen. Det tror jag både Hammarskjöld och Bergman skulle gilla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0