Fjärde juli

 
Idag är det USA:s nationaldag. Det tycker jag är värt att fira. Det gäller att passa på innan Obama lyckats köra hela landet i botten. Den mannen har inte gjort något gott för landet i väster. Tvärtom verkar han en viss vurm för odemokratiska krafter. Och någon "change" till det bättre vet jag ingen av mina vänner från landet tycker ha skett.
Men till alla amerikanare med huvudet intakt ber jag att få framför ett:
GRATTIS!
 
Framöver gäller det att ha huvudet på skaft. Härhemma verkar medierna tro och hoppas att Hillary Clinton är ett framtidsnamn. Dels för att hon är demokrat, dels för att hon är kvinna. Att hon är en fifflare och skarvare av rang rapporteras aldrig i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0