Det finns åtminstone en

 
Ibland får jag för mig att det inte finns någon inom medierna som kan tala klartext. Men då glömde jag min stora favorit Kjell Albin Abrahamson. Inte nog med att hans röst är den perfekta för radio, han är inte rädd för att nagla fast diverse dårar och åsikter. Ett litet exempel:
 
"Jag tycker att det är sanslöst. Jag vet inte om det skulle förekomma i något annat europeiskt land att en människa får sitta i en timme (SVT:s Min Sanning) utan kritiska motfrågor. Anna Hedenmo bara sitter där och ler när Sven Wollter sitter där och lovprisar Stalin och Nordkorea. För mig är det vämjeligt eftersom vi aldrig skulle tillåta att någon satt i TV-soffan och lovprisade Hitler och Göring. Det gäller ju inte bara Sven Wollter utan det gäller ju även till exempel Jerry Williams som i svensk TV bjöd Stalin och Lenin på den här fiktiva middagen som man har i (SVT:s) Gokväll. Det är ju fullständigt osmakligt."
 
För den som vill ha lite motstånd i den mediala strömmen så rekommenderas artikeln i Länstidningen Östersund.
 
Det är bra för mitt hjärta och artikeln har dessutom en filmad intervju på 45 minuter vilket inte gör inslaget sämre.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0