Ad hoc-lösningar hjälper nog inte

Stefan Sintéus
 
Nu skola krafttag tagas. På grund av att det kastas handgranater i Malmö så skall en konstapel samordna eventuella åtgärder. Jag måste få ställa mig frågan varför man gör detta nu. Visst skall man ta tag i allvarliga ting men det blir lite underligt när man nu, just precis nu, försöker framstå som om man är handlingskraftig.
 
Det är inte som så att detta är något nytt. Skjutningar sker åtminstone en gång per vecka. Bilar brinner dagligen. Handgranater är något nytt, åtminstone i den omfattning som det just nu har. Polisen kan ju inte vara så urbota dumma i roten att de tror att man genom lite samordning skall lösa detta problem.
 
Jag har sagt det många gånger — det krävs hundratals poliser för att knäcka det här. Och de skall inte åka hem när det är tillfälligt löst.
 
I veckan skall jag gå till konstaplarna och begära vapenlicens. Det lär inte gå så bra. Buset tar sig rätten att bära vapen, jag får slåss med paraply.
 
Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0