Ack Finland, ack Finland

Även i mitt nordiska favoritland Finland har de humor, tror jag. Den här damen skämtar nog eller ...
 
 
Hon resonerar så här:
 
 
Vi kräftälskare bryr oss så klart inte ett dugg när stollar vill byta röda djur mot röda kors. Men hon skämtar nog.
 
 
Nu är jag uppfostrad av faderskapet att kräftor är en måsteprodukt som skall ätas både rätt och vid rätt tid. Inget trams med lite kräftor vid nyår heller så. Min far bodde i Irland i 21 år. I Dublin. Häromåret ringde han. Kan du fixa lite kräftor kokta på svenskt vis och skicka över. Jag har allvarliga abstinensbesvär.
  Efter lite efterforskningar så lovade Smålandskräftan att skicka över 40 kräftor och det skulle gå på få timmar. Det blev lite dyrt med frakt och kräftor tyckte jag så jag ringde fadern och sa att det hela kommer att landa på 4.500:-.
  Som hittat. Kör. Och så blev det.
 
Det stundar ljuvliga tider.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0