En rörig dag

Först ut i den röran är den här stollen (som jag tydligen betalar lön för eftersom han jobbar med svenskt media):
 
Han bråkar av någon anledning med Tino Sanandaji och han klarar det inte riktigt. Det är så med stollar. Lite till att gotta sig i:
 
Han ger inte upp, dårfinken:
 
 
Behrangen verkar lite skadad. Nu skall han väl stämma mig också för att jag yttrar mig.
 
Nästa röra som jag gärna skulle vilja ha lite mer information om:
 
 
Visst skall säkerhetspolisen jobba i det dolda, det fattar till och med jag. Men att varje gång påstå att de hindrat olika aktioner utan att aldrig någonsin få veta hur domarna blivit, vilka som utvisats, vilka som hamnat i spjället är frustrerande.
 
Det hade varit bättre om de knep igen. Men då får de väl inga utökade anslag kantänka.
 
Och nu börjar de trappa upp avlyssnings- och övervakningsstrategin också. Ack så viktigt det varit med FRA och allt annat skit. Men frågan är hur bra det där är egentligen. Alla deltagare i attentaten i Paris fanns på radarn, var kända som riskpersoner. Inte f...n hjälpte det.
 
Att bevaka en person dygnet runt kräver 20-30 personer. Det finns nog anledning att lyfta arslet från skrivbordsstolarna och börja jobba lite mer selektivt. Att övervaka alla alltid överallt måste så klart innebära att informationsmängden blir ohanterlig.
 
Rörig dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0