Var var ni innan?

 
Det råder så klart ingen tvekan om att kids skall behandlas på ett anständigt sätt. Kids är vår framtid och måste därför fostras in i den framtiden på ett sätt som gör att samhället utvecklas till det goda riket.
 
Men lätt är det inte. Jag efterlyser en mer nyanserad debatt om hur man egentligen skall gå tillväga när vissa snorungar beter sig som just snorungar. Att klappa till dem är självfallet inte acceptabelt. Men hur göra?
 
Som mina läsare vet så lullar jag runt i Malmö lite överallt. För det mesta är det tämligen anständigt. Men visst händer det att man blir utsatt för spott och spe utan någon speciell anledning. Det normala är att folk inte bryr sig när de blir kallade "gubbadjävel" utan anledning; de slår ner blicken och går vidare.
 
Jag brukar ta ett snack med småfolket (8-13 år i dessa fall). En gång gick det riktigt bra och vi kunde skaka tass. Andra gånger blev jag hotad med stryk.
 
Bland de som likt rabiata hyenor nu skäller på ordningsvakterna, finns säkert personer som inte tagit tag i problemet där det måste tas tag i. Hemmet, skolan och i den allmänna miljön. Nuvarande engagemang i den aktuella händelsen blir då någon form av projektion.
 
Till de vuxna som nu protesterar: ni kan skrika hur mycket ni vill men det är i handling i vardagen ni fostrar; inte en gång på Stortorget i Malmö.
 
Skånskan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0