So what?

 
Vad i hela fridens namn är det nu för fel på att vara duktig säljare/mäklare? Någon tycks tro att en visning av objekten har något med affärer att göra. Den perfekta affären är väl när man slipper öppen visning eller annat onödigt.
 
Min gode vän mäklaren har en fantastisk koll på sina kunder och blivande kunder. Om jag skulle lämna in mitt hus till försäljning så är jag ganska säker på att han har ett flertal spekulanter i sitt register. Varför skall det då vara öppen visning? I mitt hypotetiska fall så kommer det troligen tre mycket intresserade spekulanter och jag slipper allt "drägg" som brukar ränna runt på visningar.
 
Jag har mitt pris klart, köparna  sitt och mäklaren känner marknaden och kan bedöma rimligheten.
 
Visning kan inte vara något att sträva efter om man kan slippa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0