Härskarteknikens härskarinna

 
 
Alexandra ger sig på norrmännen (och numera för säkerhets skull norrkvinnorna). Det får hon gärna göra. Hon försvarar rätten för folk att få tigga. Jag har sagt det förr — vi såg tiggeriet förr; vi gillade det inte; det var inte människovärdigt; vi fixade bort det. Nu råder andra tider. Nu skall man ha rätt att tigga och lite pitoreskt skall vi tycka att det är.
 
Nu gillar jag inte denna kvinna. Hon flåsar på i debatterna och hon låter motvilligt andra få tala. Men värst av allt, hon använder härskartekniker. I en debatt där även Tino Sanandaji medverkade (plus en kvinna till) ombads Tino ge en analys vad som kommer att hända med Grekland framöver.
  Han gjorde en kort sammanfattning över hur han såg på sakernas tillstånd. Det tyckte Alexandra var alltför dåligt varpå hon uttryckte sig ungefär så här: skulle det vara en analys; min sexåring skulle gjort det bättre.
 
Snyggt. När hon sen fick tillfälle att göra en egen analys så blev det ingen sådan över huvud taget.
 
Hon var på väg ut ur den svenska debatten för några år sedan. Synd att mediapolarna drog in henne i diskussionskamrarna igen. Hon framkallar vomeringsreflexer hos mig.
 
Metro
Tino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0