Ursäkta, det här tror jag som jag vill

 
Eftersom jag själv ser, dagligen, hur nedskärningar sker hela tiden (speciellt hos min gamla tant), så tror jag inte ett smack på att ekonomin går bra. Åtminstone inte utan att det sker på bekostnad av en massa andra nedskärningar (eller omfördelningar). Jag tycker nog man kan ana ugglor i mossen. Jag avvaktar att andra, riktiga, ekonomer kommer med korrekta och opolerade uppgifter.
 
Att de gigantiska kostnaderna, nu och framöver, för invandringen inte skulle påverka vår ekonomi negativt kan inte ens en försteklassare tro.
 
Kan det vara så enkelt (lekman är jag) att: ekonomin går starkt, skatterna skyhöga men välfärden är på dekis? Med andra ord, man får som undersåte allt mindre för stålarna i form av förr vanligt förekommande välfärd. Med det sättet att räkna så kan jag också bli minister för finanserna.
 
Ett sätt att göra:
 
 
 
Tesla förresten, hur ser den bubblan ut i dag? I början av året skrevs det så här:
 
 
Här ligger det en gravad hund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0