Politiken — en rutten historia

 
Den här mannen har läst på och ger en intervju som är en så kallad måste-ses-grejsing (25-30 minuter lång). Här finns det mesta som förklarar varför vi sitter i rävsaxen. Allt politikerna gör gör de för att skydda sig själva och sin makt och sitt ekonomiska utfall. Det är en rutten historia.
 
Ta bara det här med, som du har sett mängder med gånger, hur politiker och tjänstemän slår ifrån sig när det kommer till deras löner; det är inte vi som sätter lönerna, det är vad det nu hette. Arvodesnämnden eller något sådant. Vad politikerna inte säger att är att det är politikerna som styr denna inrättning. Korrupt är bara förnamnet.
 
Om bara hälften av vad det Bengt skriver och säger är sant så måste vi se ytterst dystert på framtiden. Hela vårt politiska system är uppbyggt i första hand för att skydda denna sekt. För en sekt är det. Det intressanta är också att alla partier är betjänta av att bibehålla systemet, inga ändringar kommer att ske. Jag tror Bengt använder sig av ordet kartell. Sådana slår man snabbt ner på från det politiska systemet när det sker i näringslivet. Själva kartellar de så det står härliga till.
 
Att det var illa visste jag, men att det var så här korrupt kunde jag inte ens drömma om. Tyvärr kommar den här mardrömmen att bestå. De som kan ändra på systemet vill inte. De vill ha det som det är och möjligen vill de utveckla sekten i en än mer sluten riktning.
 
Blir man inte soffliggare efter den här vetskapen så är man politiker själv. Jag ryser och ryster fortfarande. Varför skall man över huvud taget engagera sig när man vet hur det fungerar inom den politiska klassen. Mitt redan införda lev-under-radarn-system visar sig vara en riktig fullträff.
 
Jag kommer att inhandla boken.
 
Intervjun hittar du här.
 
Eftersom jag levt ett tag så är det med både sorg i hjärtat och ilska i sinnet som jag kan konstatera att jag blivit bedragen i alla år. jag har slängt in över 50-72 % i skatt och skickat sekinerna till fifflare. Dessutom så har jag gått från att vara medborgare till att ha blivit en undersåte. Utan något att säga till om. Att sen större delen av sekten har den dåliga smaken att håna mig gör inte saken bättre.
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Den enda lösningen är att minska mängden pengar som politikerna bestämmer över. Mindre politik!

2015-12-20 @ 13:20:01
Postat av: Ipse Cogita!

Martin:
Betydligt mindre politik! Det verkar som om den där sekten tror de vet något mer än oss andra. Det är definitivt tvärtom!

2015-12-20 @ 13:54:30
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0