Kan inte vara svårt

 
Jag förstår att polisen håller på med annat, därtill nödd och tvungna. Annars är väl brott mot äldre inte världens svåraste; om man tog det på allvar och fick jobba med det hela vill säga.
 
Det slår mig dessutom att vi har en lite underlig lagstiftning i landet vårt. Om någon begår ett brott, mord, våldtäkt eller annat, så kan man lägga till "hatbrott". Då blir det hårdare straff. En mycket konstig regel egentligen. Brott som brott kan man tycka. Hatbrott kan för övrigt inte åberopas om man är en utsatt svensk, som jag. Mig kan man som en vit, medelålders, heterosexuell man hatbrotta bäst man vill. Inte ett skit händer.
 
Men om man nu skall ha sådana här särskiljande lagstiftningar så tycker jag att svin som rånar äldre på grymmaste sätt också skall straffas efter en egen liten skala. Lämpligen grovt vållande till otrygghet, rädsla och dödlig skräck för resten av sina liv.
 
Straff: minst tjugo år i finkadusen samt enventuell utvisning för gott. Samt rullning i tjära och fjädrar, precis innan eventuell utskickning till annat land.
 
Som sagt, det här kan polisen mycket väl ta hand om. Det vill säga om de fick. Just nu kan de ingenting på grund av att de skall sköta invandringsproblemen.
 
Sjukt.
 
I framtiden kommer de här svinen att straffas av det civila, oss själva. Vi kommer helt enkelt att blåsa skallen av inkräktarna med lagligen, eller olagligen, införskaffade hagelbössor.
 
Det blir säkert ett hatbrott av det, samt inkastande i spjället av hundraåringen som försvarade sig själv.
 
Fri bostad, fritt käk och bra sjukvård. Kan behövas när det mesta av detta försvunnit — sakta men säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0