Det drar ihop sig

 
 
Att det skulle komma båtar til Sverige är naturligt. Alla vägar hit är bra vägar. Nu har ju så klart inte polisen de resurser som behövs så det blir det privata som får rycka in (SSRS). Om deras båtar inte är i medelhavet och plockar upp folk där.  Annars får väl kustbevakningen rycka in.
 
 
Nähä, den gick inte. De har inga båtar runt Skåne tydligen. De kustremsor där sannolikheten för att främmande båtar med "flyktingar" skall komma är med andra ord obevakade. Det blir till att lita på kustborna. Skulle de se något så får de ringa polisen. Som kanske kommer eller inte.
 
Vi lever i farliga tider vill jag lova.
 
Så här är det: jag tror inte att terrordåd i Sverige är vårt största bekymmer. Jag är däremot fullständigt övertygad om att landet kommer att få pyramidala bekymmer med interna konflikter när det mesta slutar fungera som vi är vana vid. Och lägger vi till att polis, militär, kustbevakning med mera inte kommer att klara hur mycket som helst — då ÄR vi i knipa.
 
Jag har nu gjort allt på min hemmaplan. Kan inte göra mer. Jägarexamen kommer i mars/april. Sen skall det handlas. Sen är jag täckt.
 
Nu skall jag gå och tömma 120 liter vatten och ersätta med nytt friskt.
 
UPPDATERING: Det var tydligen ungdomar på överlevnadsutbildning (lämpligt nog!). Men faktum kvarstår, vi är alltför sårbara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0