Viktiga ting avhandlas på SR

 
Att diskutera plåster och hudfärg får gärna Sveriges Radio syssla med; det håller dem borta från att röra till det i viktiga ting.
 
 
Men lite bättre hantering av fakta kunde väl ändå få plats. Jag har plåster av olika sort i min EDC (Every Day Carry). Inget har färgen beige. Varför jag har det så är på grund av att dessa "salvequickare" är dåliga. De som jag använder är alla av högsta kvalitet och helt genomskinliga. De syns helt enkelt minst och det oavsett hudfärg.
 
Eva Fernvall, numera på Apoteket, faller raskt i fällan (det gjorde hon när hon var i facket också) och säger:
 
"Det är tyvärr lite skämmigt att vi inte har tänkt på det själva, säger hon." Och inte nog med det:

Nu ska Apoteket försöka få tag på en leverantör av mörka plåster, lovar Fernvall.
 
Ingen skall komma och påstå att landet är friskt.
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0