Min EDC

Gravis backpack är min EDC
 
Vad släpar jag nu omkring i den. Vi tar det i ordning. Först alla ytterfickor:
 
Ovanifrån och från vänster till höger:
Pappersnäsdukar, gulisar, extra läsglasögon, skohorn och pennor.
Två ljusstavar (röd, vit), fällkniv, Leatherman, ficklampa (armytek) snöre, paracord, våtservietter, te, buljong, spork, extraglasögon vanliga, pappersnäsdukar, hopfällbar kopp (Foldacup).
Här skall läggas till handsprit som ej kom med på bild!
 
I huvudfacket och dess fack:
Kikare, sittunderlag, rep (8 meter), vattenpåse, Sawyer vattenfilter (mini), Aspivenin (suger ut gift vid insektsbett och liknande), olika starka tejps, zippåsar, LTX superplåster, kompass, filt, karbinhake, första hjälpen.
 
Chockladpulver, syetui,tryckförband, i påsarna: batterier, tändmaterial, kam, ljus, visselpipa, spegel, tändstickor och Light My Fire, måttband, miniräknare, förstoringsglas.
 
Glömde: värmepåsar, Multi Scarf, buntband, kardborreband, engångshandskar (typ kirurg), engångsregnskappor och anteckningsbok.
 
Det var det hele. EDC kompletteras när jag hittar vettiga ting att stoppa i. Tyngd är jag noga med. Det skall inte vara en plåga att röra sig.
 
I sommar har jag lindrat många ungars smärta med min Aspivenin. Bistick och mygg suges rent. Inte ett kli så långt ögat kan se (så att säga).
 
Detta är en Every Day Carry, inte en överlevnadsväska i händelse av atomkrig eller liknande.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0