Inte konstigt det går snett

e
 
I en rörig artikel skriver Madestamsan följande:
 
"Frågan om invandring handlar dock om individens hud- och hårfärg." (Det är i en ledare också!).
 
Hon menar alltså, på fullt allvar, att invandringen handlar om huruvida hud och hår har olika färger eller nyanser. Jag blir djupt orolig om Jenny och hennes polare faktiskt tror att det är det som är bekymret.
 
Frågan om invandringen i min värld är långt viktigare än så. För mig är det två saker som oroar, snart skapar panik i mig: den första är ekonomin (stålarna räcker inte till), den andra frågan är att landet står inför splittring där vi får olika samhällen med olika lagar, regler och normer.
 
Jag håller på att plöja Exodus, en bok av Paul Collier:
 
 
Där nämns inte ens hud och hårfärg. Det är liksom inte det som är problemet, inte alls.
 
Hon skulle ju också kunna läsa Johanna Karlssons artikel i sin egen tidning för att lära sig lite den vägen. Eller gå och snacka med kollegan.
 
 
 
Hud- och hårfärg — herregud.
 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-08-08 @ 16:35:40
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0