En som åtminstone försöker

Peter Kadhammar har haft den goda smaken att göra ett kort nedslag i Malmö. Kanske för att förstå lite bättre hur illa det är. Lite är alltid bättre än inget.
 
 
"Varför syns inga poliser? Ett svar är att deras utrustning, skyddsvästar, bälten späckade med prylar, är så tung att de inte orkar patrullera till fots. Det låter som ett skämt men är svaret polismästaren i Malmö ger."
 
Det är alltså på det sättet att de med makt, polisen, inte kan röra sig ute bland folk i vissa delar av Malmö utan att vara klädda för krig. Så ni som tycker att det är lugnt och fint kan väl dra till Malmö och knalla runt i Malmö, utan skydd. Lycka till.
 
"Vilket område i stan är värst? En Malmöbo säger att jag inte bör gå ur bilen på Rasmusgatan i Seved. Det är första gången jag i Sverige varnas för att röra mig i ett visst område."
 
Helt korrekt. Jag går numera aldrig ur bilen när jag är där. Till det skall läggas att när pöbeln får för sig att det skall kosta att köra igenom så blockerar de gatan och begär stålar för att man skall få köra igenom.
 
"Jag får träffa den nya chefen Stefan Sintéus i ett samlingsrum i entrén.
Vi släpper inte in någon, särskilt inte sedan det börjat smälla bomber.
Han säger att våldet eskalerat. Kriminella gjorde förr upp med basebollträn och knivar, nu har de skjutvapen och handgranater.
Det är ovanligt i hela Europa. Vissa är så våldsamma att de ger sig på vittnen och målsäganden. Malmö är en liten stad. Folk vågar inte vittna."

Polisen låser in sig, skyddar sig. Trots beväpning. Det gör de rätt i. Men vi vanliga har ingen rätt att bära vapen, vi kan inte heller låsa in oss i fästningar. Malmö är dessutom en ovanlig plats, i hela Europa.
 
Politikerna i Malmö gör ingenting, påstår de annat så ljuger de. Jag vet för jag följer det här noga. Högsta politiska hönset i stan ...
 
... jobbar med rasism, som om det vore problemet, och när hon vill vara riktigt aktiv och framåtsträvande så efterlyser hon hårdare vapenlagar. Som om pöbeln bryr sig. Denna kvinna och hennes rödgrönrosa lokalregering är en samling dårar. Jag skulle kunna säga inkompetenta politiker men ett sådant yttrande är alltför snällt, alltför utslätande. De är förutom dinga i roten dessutom renodlat totalitära människor.
 
Men tack Peter, för nedslaget i stan. Hoppas du är hemma i tryggheten igen. Malmöborna är kvar. Åtminstone ett tag till.
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Erik

Tack så jättemycket för det här inlägget. Jag har varit osäker på hur jag skall kategorisera Ipse Cogital. Men nu vet jag!

En blogg som hyllar Peter Kardhammar är värdelös och historielös. Peter Kardhammer är en typisk representant för det gäng av kulturmarxistiska skurkar som har orsakat den enorma förstörelse och de enorma samhällsproblem vi nu ser.

Bra inlägg! Sista jag läser här. Du är antingen korkad och historielös. Eller lömsk kulturmarxist själv.

2015-08-23 @ 13:44:33
Postat av: Ipse Cogita!

Erik:
Hemskt vad du tar i. Helt historielös är jag inte; korkad får andra bedöma. Och att jag "hyllar" Kadhammar var också att ta i. Jag tyckte nog jag var ironisk över hans mycket tillfälliga nedslag i staden min. Jag skriver för mig själv mest men det är alltid synd att missa läsare. Hoppas du finner tröst hos andra. Kulturmarxist vet jag inte vad det är — troligen beroende på bristande historiekunskaper.
Men tack för titten!

2015-08-23 @ 14:35:21
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Karin

Erik och Ipse cogita:
Jag upplever nog ingen hyllning av Kadhammar i detta inlägg. Ironin finns där hela tiden, men möjligen är titeln inte så bra. Den ger sken av ett tack till Kadhammar.
Det viktigaste är väl Erik ändå, att belysa Malmös största nolla och det gör Ipse Cogita.

2015-08-23 @ 17:56:15
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Erik

Återigen, tack för att du visar vad du är.

2015-08-23 @ 20:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0