Bra, nu vet jag att jag har rätt

 
DN målar in sig i hörnan. Vi som tycker att verkligheten ser annorlunda ut än vad statistiken säger gällande våldet i samhället, är nu att jämföra med "klimatförnekarna". Det visar bara att DN är dåligt pålästa även i denna fråga.
 
"Trygghetsskeptikerna börjar snart bli som klimatförnekarna. Den ledande expertisen på området säger att klimatförändringen beror på mänsklig aktivitet, eller i detta fall att det dödliga våldet i Sverige minskar, men statistikförnekarna vägrar lyssna på det örat och påstår i stället att allehanda slags brott och våld ökar, att människor är mer otrygga och att samhället håller på att gå under."
 
Men man måste beundra DN för att i ett par meningar lyckas få in så många fel. Vad menar DN med klimatförnekarna? Skulle vi skeptiker förneka klimatet? Att det ändras? Vilka är den ledande expertisen? Herr överdrivande-illa-pålästa-Rockström? Och vem av oss "förnekare" har snackat om att samhället håller på att gå under?
 
Nytt och rejält lågvattenmärke av DN. Tidningen som sedan länge tappat all trovärdighet. Blaskan som älskar att ogilla att människor tycker olika.
 
Om jag fick slut på toapapper så skulle jag inte, ens i nödfall, torka mig i ändan med denna ändlöst oseriösa produkt.
 
När det gäller den fråga som DN jämför med, klimatet, så är slaget förlorat för oss som läst på. Jag bävar inför Paris i december. Medierna kommer att frossa i hur klimatet kommer att bli en ödesfråga. Medierna kommer, med DN i spetsen, att påstå att "samhället håller på att gå under". Så vänder man på en kutting.
 
DN
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0