Inget nytt

 
Alvedon är väl närmast en helgonförklarad tablett inom vården. Den är säkert bra men på grund av min hustrus erfarenheter så borde man vara lite mindre kategorisk. Vid ett antal virriga besök inom vården och vistelse på sjukhus så krävdes det till slut en dansk läkare som fattade galoppen. Innan han lyssnade och tänkte så betraktades både hustrun och jag som besvärligt folk utan förmåga till analys och tankeverksamhet. Sen kom dansken.
 
Hustrun skulle alltså enligt svenska vårdsvängen absolut ta paracetamol, det enda tänkbara. Men, sa min livskamrat, jag kan inte, jag får ont i huvudet så ge mig något annat. In kom dansken och sa: ja, det där är en inte helt okänd biverkan. Vi tar något annat.
 
Vips så hjälpte det.
 
Vi hade tur. Dagen efter började han jobba i Danmark. På Rigshospitalet. Dansken.
 
I vårt land har vi alltför mycket antingen eller, i stället för både och.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0