Det slår mig ...

,,, att om vi inte kan lösa problem som är uppenbara, helt okontroversiella och nödvändiga att lösa, hur i hela fridens namn skall vi då kunna lösa de frågor som är svåra, kontroversiella och lika nödvändiga att lösa.
 
 
Vi har mängder med problem, speciellt sett i ett framtidsperpektiv. Ekonomin kommer att belastas hårt; försvaret urvattnas sakta men säkert; skolans framtid är dyster; vården och omsorgen står inför mycket stora påfrestningar; lösningar på invandring och integration ligger i träda; rättsväsendet inklusive polisen dribblas bort; EU:s hantering av allt är en katastrof,  etcetera i all oändlighet (övervakningssamhällsproblemet är kört, vi är bortgjorda av maktens folk).
 
Tunga frågor. Viktiga.
 
Hur detta skall lösas när man inte ens klarar av enkla frågor, som att tågen skall funka, är mig en gåta.
 
I vårt land börjar tågproblemen på hösten. Då kan det bli problem på grund av löv. På vintern är snön i vägen. På våren borde det gå bra att köra tåg men det gör det inte heller. Sommaren är ju besvärlig, solkurvor och annat skit. Och över alltihopa lyser inkompetens och gammal teknik.
 
Ett land som inte klarar att lösa det enkla kan så klart inte lösa det verkligt svåra.
 
Jag får nog fortsätta med mitt — arma land!
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0