Bra om det blir övervakning även från luften

 
Jag ser att det kan bli vanligt med fotograferande små farkoster i skyn framöver. Ännu så länge är det lite trevande om huruvida det här skall godkännas. Att någon myndighet kommer att utnyttja möjligheten att krypa närmare medborgaren i övervakande syfte finner jag redan klart, frågan är nog närmast när de hittar en fiffig förklaring på hur det kan gå till.
 
De övervakar ju redan pensionärer i hemmets sovrum på sina ställen; fantasin känner inga gränser när maktfolket väl går igång. Jag tror att det sitter många småpåvar och letar i regelsystemen så att de kan dra igång. Jag har svårt att se hur detta kommer att kunna undvikas. Först ut blir säkert något svammel om svartbyggen eller lknande.
 
Det här har dock lite fördelar i förhållande till all annan övervakning som redan pågår (för övrigt i strid med EU, en organisation som vi oftast följer slaviskt). Detta är en liten manick som faktiskt är fysiskt närvarande.
 
Det innebär så klart att den går att skjuta ner. Därför tycker jag det kan vara bra. Om något kommer att hovra ovanför min trädgård så blir det apparatens sista hovring — jag lovar!
 
GP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0