Regnat? Jomenvisst men ...

 
Enligt min regnmätare kom det 102 mm regn igår. Sånt ställer till det och jag känner starkt med folk vars källare översvämmats och ställt till djävulskap. När folk drabbas utan att själva kunna påverka då kan man visa medkänsla.
 
Men sen har vi stollarna, allt från busschaufförer till vanliga puckon som är ute och kör. Själv var jag tvungen att ta mig från Limhamn till Lund och inte en vattenpöl i sikte. Jag körde genom stan och sen gamla Lundavägen och undvek så klart alla moderna viadukter (som motorvägarna har en drös av).
 
Hur man kan köra buss in under en viadukt full med vatten fattar nog endast folk med samma mentala utrustning som chaffisen som de facto gjorde det. Och hur tänker man i sina bilar när man tror att en taskig personbil skall kunna forcera vattenmassor i form av simbassänger?
 
Hur Skånetrafiken kunde ställa in all trafik lämnar mig med gapande mun.
 
Vid min hemkomst från Lund körde jag kors och tvärs genom Malmö och ner till Limhamn. No problemas, knappt en pöl. Samtidigt på en lokal radiostation: "läget är svårt i Limhamn. Undvik att åka dit."
 
Jag åkte dit och handlade och tog en fika på lämpligt ställe. Inge’ vatten där inte.
 
Således är det genuint synd om många människor, samtidigt kan man säga att en hel del fordonsförare måste sorteras in under rubriken självförvållat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0