"Plikten" avklarad — röstat!

Jag har idag tillsammans med hustrun masat mig till röstskolan min. Det var ingen trevlig upplevelse. Det var ett jippo.
 
 
Hela skolgården var, enligt den nya tidens anda, förvandlad till en gigantisk loppmarknad. Efter att ha kämpat oss igenom skrikande ungar och pengagalna föräldrar så kunde vi så småningom lägga våra tre röstsedlar i tre kuvert.
 
Om nu röstning skall vara så viktigt och för vissa högtidsfullt (en äldre herre hade mörk kostym och fluga), så varför göra det till en marknadsplats?
 
Förvånande nog fanns inte ett enda parti representerat utanför lokalen. Ingen att käbbla med således. Trist.
 
Jag röstade på tre olika partier i de tre valen.
 
Sekterna MP, F! och V räckte jag bildligt talat tungan åt.
 
Så här gick det 2010:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0