Paniken breder sig

 
 
En gardin enligt ovan går så klart inte för sig. Den plockas nu bort. Om detta bryr jag mig inte. Vad jag däremot bryr mig om är när en specialpedagog (vad tusan nu det är) vid namn Emilie Abrahamsson tar till följande trick för att lura kidsen:
 
"Jag brukar stryka över vissa ord med Tipp-ex i barnböckerna. Det borde jag ändå inte behöva göra 2014. Helt sjukt! "
 
Hur skall ungar tolka att det finns censurtippex kladdat i boken? Hur skall det förklaras? Innebär det att kidsen skall lära sig att fortsättningsvis tippexa lite var som i olika alster? Allt efter eget huvud? Uppmuntrade av en totalitär specialpedagog (undrar var de utbildar dyligt drägg?).
 
En icke-pedagog begriper så klart att allt skall vara som i originalet. Annars barkar det rent snett och allt blir konstigt.
 
Ett sätt att lösa detta "problem" är ju att tala om för barnen varför de skrev som de skrev en gång i tiden. Det är ett sätt att bilda småfolket; ett sett att visa på hur samhället utvecklas.
 
Men sån gillar inte specialpedagoger. Hoppas de inte gör detta i skolans värld. Då borde de anmälas. Åtminstone för vandalisering.
 
Själv har jag ett flera år långt projekt med ett, även för mig, oklart syfte. Jag har plöjt (och plöjer) hela Bibeln, Koranen, Mein Kampf m.fl. originalalster. Skall specialpedagogen Emilie in och tippexa i dessa också? Hon borde göra det för där står hiskeliga saker.
 
Vissa människor har uppenbarligen redan från födslen en totalitär och censurinriktad hjärna.
 
Arma kids!
 
SR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0