Lite fel blir det väl ändå ...

 ... när quorn verkar klassas som vegetarisk mat:
 
"Hos Ica har försäljningen av frysta vegetariska produkter som quorn, soja eller grönsaksbaserade produkter ökat ...".
 
 
Folk får äta vad tusan de vill. Själv äter jag allt och en riktigt god biff sitter inte fel. Men de renläriga som sitter och trycker i sig quorn i tron att det är vegetarisk mat skola åthutas:
 
”Att i annonsering benämna livsmedel som innehåller äggvita som vegetarisk är vilseledande och strider därmed mot artikel 5 i ICC:s regler”.

Nu skall jag förbereda ankbröst, rösti och apelsinsås; under den förberedelsen skall jag trycka i mig ett glas rött, helt i vegetarisk anda. Därefter skall jag umgås med klokt folk: hustronet, sonen och sonsonen — alla allätare, friska och krya med ett glatt humör.
 
DN
AB
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0