Jag ger upp

 
 
Eva tycker att Romsonskan, Kuhnkesan med flera damer mobbas för att de är kvinnor. Att de kvinnor hon räknar upp i artikeln har gjort moraliskt tveksamma saker är inte alls viktigt; de "mobbas" för att de är kvinnor — tycker Eva.
 
Kvinnor måste, enligt Evas resonemang, vara några extremt känsliga varelser och måste skyddas från kritik tydligen. Såna kvinnor känner inte jag. De som jag stöter och har stött ihop med har minsann skinn på näsan.
 
Men jag närmar mig med stormsteg den gräns när det faktiskt inte är lönt att bli upprörd. Stollarna har tagit över, vissa vill att vissa grupper av människor skall behandlas på annat sätt än vad anständighet och lag kräver.
 
Det bara är så och det är faktiskt oanständigt.
 
Snart kommer mitt arma land bli djävla land.

AB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0