En liten uppdatering

En svensk tiger hette det ju under kriget. Allt för att inte hjälpa främmande makt. Hittade på Cornucopia? en lite modernare variant:
 
 
Självfallet håller jag med budskapet. Att som svenska medier liera sig med främmande makt så till den grad att de inte själva behöver anstränga sig (den främmande makten alltså) är det stolpskottsvarning på.
 
Eller så är det medvetet; man vill oss helt enkelt ont. Det kan tyckas konspiratoriskt men jag undrar om jag är så fel ute. Om man studerar hur vissa politiker, följda av en svans av mediafolk, agerar numera i alla frågor som handlar om att vara både glad och stolt över att vara svensk så klarnar bilden. Om man sen lägger till den hjärndöda debatten i häradet vita heterosexuella medelålders män så blir bilden av ett samhälle i kris total. Finns det verkligen anledning att chikanera det svenska samhället och svensken till den grad?
 
Speciellt de rödgrönrosa (RGR) verkar handla i anda av antisvenskhet och de verkar också tycka att alla som vill värna om att det svenska faktiskt har ett värde är rasist-fascist-nazister. Samma RGR:are låter så klart massmördarideologin kommunismen komma undan. Är agendan att göra Sverige till en totalt totalitär stat (det borde räcka med nuläget, det är illa nog)? Eller vill man utplåna landet? Är vi de facto redan där att vår demokrati har blivit en demokratur (som Vilhelm Moberg sa redan 1965)? Det verkar ta mig håken inte bättre.
 
Hur i hela fridens namn hamnade vi här?
 
Arma land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0