Sverige — bonnläppslandet?

Åsa Romson kommer inte till debatter, inte ens om kärnkraft. Hon gömmer sig väl så här efter valet och när hon själv sitter i maktens stol så gör hon det hon tidigare kritiserat andra för, vägrar uttala sig om allt skit hon hållit och håller på med. En sann maktmissbrukare enligt gammal hederlig öststatsmodell med andra ord. Inget nytt för mig men ändå.
 
Finland är ett befolkningsmässigt mindre land än vårt. De har dock folk med stil och man blir bara glad när man ser Alexander Stubbs hantera sig själv, sitt land och medierna. Sen kommer bonnläppen lallande och humöret sjunker och skammens rodnad dyker upp på mina kinder.
 
 
 Här ligger klippet, se det!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Det är väl inget fel i att vara bonnläpp men i internationella sammanhang bör man förstås uppträda och tala så att man inger respekt för det egna landet. Där är vi finländare oftast bättre, till skillnad mot det något inkrökta Sverige som tror sig vara världens medelpunkt, världssamvete och moralisk stormakt.

2014-11-08 @ 11:39:19
Postat av: Ipse Cogita!

Lasse:
"Bonnläpp" skrev jag men kunde ha skrivit "ohyfsad person med grovt uppträdande". På min tid var väl inte bonnlurk/-läpp annat en just det; vi tänkte inte på bönder.
Jomenvisst, vi är bäst men vi är också, till skillnad från er finländare, ett NATO-folk — No Action, Talk Only.
Håller för övrigt som bäst på att leta efter mitt nya land. Luxemburg är aktuellt men för minst åverkan på mitt liv så har Åland seglat upp på topplistan.
Hoppas slippa flytta men just nu utvecklas Sverige fel.

2014-11-08 @ 12:03:53
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0