Kristna förföljs

 
Att jag inte är en religiös fanatiker torde vara allom bekant. Religion står ofta för mycken galenskap men det är trots allt en tro, inte en vetenskap. Att man skall få tro på dylika ting står var och en fritt.
 
Listan ovan från Open Doors visar var man inte tolererar kristendom, tvärtom man förföljer kristna. Jag finner listan intressant eftersom den visar hur svårt det är med olika kulturer, en sak som man inte får diskutera i vårt land. Då blir man bland mycket annat islamofob vad det nu är (underkastelserädd?).
 
Eftersom jag bor och har bott i Malmö i mååånga år så vet jag lite om hur det ser ut. Jag har av olika skäl varit tvungen att vistas mycket på och kring Möllevången (ett torg med med omnejd där det är mycket mångkulturellt) på senare tid. Möllevången har alltid varit ett intressant ställe med torghandel, butiker m.m. till största delen bestående av diverse utländska näringsidkare. En mycket trevlig oas var det.
 
Så icke längre. Nu ser man enbart aggressivitet mot barn och kvinnor utfört av hormonstinna män med radbandet flaxande i handen. Direkt obehagligt.
 
Bland de översta på listan ovan finner vi de länder vars medborgare vi tar emot mest av. Att det inte skulle orsaka problem kan enbart folk med inskränkt syn och snäva skygglappar tycka.
 
Just saying ...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0