Gammelmediernas totala förfall

 
Innan jag lämnar denna min dator för att gå ut i sommaren och göra lite vettigt så finns det anledning att än en gång kommentera våra gammelmedier vars existens nu starkt måste ifrågasättas.
 
Vi börjar med den manliga dominansen i kommunala bolag. Maria Arnholm som kollar jämlikhet här i landet är upprörd och hon visste inte hur illa det är. Suck. Jag har precis jobbat med en ledningsgrupp i en kommunal verksamhet, åtta personer varav en man. Så brukar det se ut i kommunala verksamheter — långt fler kvinnliga chefer än manliga. Så har det sett ut i alla år jag jobbat med kommuner, landsting och regioner.
 
Om det sägs det ingenting, aldrig och det måste vara ett medvetet val att inte skriva om när det är som det är. Sanningen förtigs och det är medvetet eftersom det inte passar in i någon form av feministiskt dårskap.
 
Men det blir värre, riktigt illa, när vi vandrar vidare in i klimatets värld. Här vill jag påstå att skandalen är fullständigt total. Jag tar hjälp av Klimatupplysningen:
 
 
Lennart Bengtsson, inte en klimatskeptiker utan en person som vill att vetenskap skall gå före politik, fakta före tro, har snurrat runt i mängder av utländska gammelmedier och i alla klimatbloggar av dignitet. Han har behandlas med ytterst stor respekt, han har hånats och debatten har tagit sig sådana dimensioner att det troligen kan påverka hela klimatdebatten.
 
Bengtsson själv: ”Det är i alla fall härligt att möta engelska media med sin liberala och öppna tradition. De svenska verkar ha gått tillbaka till en situation som rådde vid senare hälften av 1800-talet som vi känner från läsningen av Strindbergs Röda rummet.”

Svenska gammelmedier är sedan länge en sorglig syn för gudarna. Man drar sig inte för att ljuga, förvanska, förtiga och bete sig allmänt vidrigt.
 
Jag följer med det mesta i många medier och jag gör det dagligen. Det råder ingen som helst tvekan att svenska gammelmedier har tydliga drag av auktoritära staters sätt att behandla (dölja) information. Lite Goebbelsfasoner således.
 
 
Att svensk medier hänger på den trenden får anses oanständig och skamligt. Varför inte uttrycka sig i klartext: det är för djävligt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0