En underbar dag men slödder förstör

 
"En valarbetare som representerade Sverigedemokraterna ofredades på söndagseftermiddagen vid en vallokal i Mellanheden när en man går förbi och spottar på valarbetaren."
 
Att spotta på folk har länge ansetts som en mycket grov förolämpling. Att fördela sina kroppsvätskor på andra personer är helt enkelt ett sätt att markera att man avskyr denne. Så var det i alla fall förr. Nu verkar det vara okey så länge det drabbar "rätt" person med "fel" åsikter.
 
Jag avskyr FI, MP och V av den enkla anledningen att de vill ta kontroll över mitt liv ända in på dass. Allt skall regleras enligt deras totalitära syn. Och det är bara deras syn som gäller, rättning i leden annars ...
 
Dock, jag skulle självfallet inte vare sig spotta på vederbörande eller på annat sätt förnedra dem.
 
Så ädel är jag.
 
 
Spottaren kom undan, så klart, och lika bra är det. Dylikt folk skall kravla tillbaka under den sten de kom från; de hör hemma där, i mörkret.
 
Skånskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0