Bara åt ena hållet

 
 
Den här kvinnan uppmanade Janne att komma ut: "Kan inte Janne Josefsson bara komma ut som nazist/SVP en gång för alla?". Sen skriver hon: "(nej, jag har inte tagit politiskt parti ...)". En gång för alla tyder på att hon anser att Janne har nazistiska sympatier sedan tidigare. Undrar om hon har belägg för det.
 
Men i vårt land får man kalla hederligt folk för nazist utan några större problem. Det som förvånar mig är att Ametistan verkar tycka det är konstigt att ett antal stollar slår tillbaka — inte speciellt rumsrent och hederligt men så ser det nog ut. I vårt samhälle idag så ryms både stollar, dummerjönsar och en övervägande stor del klokt, hederligt och omtänksamt folk. Naivt folk i många stycken.
 
Sen skall hon passa sig dj...ligt noga när hon skriver: "Det känns inte kul, jag är ledsen att behöva säga det men: jag slutade känna mig trygg för ett bra tag sedan." Det kan jag av egen erfarenhet intyga att det gör inte jag heller. I Malmö vill det till att veta var man skall vistas, hur man skall uppträda och tidpunkter när det är lämpligt att röra sig bland folk.
 
Jag kan det här eftersom jag de facto rör på mig alla tider på dygnet i min stad. Men min vaksamhet numera är mycket stor. Att besöka vissa delar av denna stad på sena kvällar kan du glömma. Jag vet, jag har testat och fortsätter att testa.
 
Ametistan har också klätt på sig offerkläderna till den grad att hon nog måste ha svårt att röra sig.
 
AB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0