Stor förundran ...

 
Jag har irländska damer på besök. Jag har tagit väl hand om dem, försökt förklara olika saker kring hur landet vårt fungerar och rent allmänt trivs de som fisken i vattnet och de tycker vi sköter oss föredömligt.
 
De är själva ganska upprörda över att de (på Irland) från och med i år får betala för sitt vatten. Det har varit gratis tills nu. När jag förklarat att vi gjort det i alla år blev de lite lugnare.
 
Men när jag läste ovanstående för damerna trodde de jag ljög. Först efter att ha kört det hela på Google översättning trodde de mig.
 
Just nu försöker jag stoppa deras skakande huvuden och allmänna upprördhet.
 
Skulle tro att de numera tror att vi befinner oss i banana-land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0