Partiet för jämställdhet?

 
 
Någonstans står det säkert något om jämställdhet i MP:s partiprogram. De brukar försöka vara politiskt korrekta i det mesta; med betoning på försöker.
 
Men det blir oftast så här:
 
"Jag har sagt det förut, klimatet skriker efter stridshingstar men dessa tre män liknar mer ett gäng motsträviga åsnor, sade Romson. [...] Män släpper ut mer koldioxid än kvinnor. Män äter mer kött, åker mer bil, flyger mer. Vad är det som säger att mannen som sitter ensam i sin stadsjeep ska gå före kvinnan som tar tunnelbanan till jobbet? sade Romson
. [...] Det är dags att vi börjar värdera unga och tjejer lika högt som vuxna män."
 
Varför unga tjejer skall värderas lika högt som vuxna män förtäljer inte historien. För övrigt tycker jag hon verkar betrakta kvinnor som de mähän jag aldrig träffat.
 
Om nu männen hon talar om är åsnor så är det i alla fall bättre än att vara den fårskalle som Romson är.
 
Världen står i brand på sina håll, ryssarna pockar på och det nära oss, den arabiska våren (starkt omhuldad av MP en gång i tiden) har gått från vår till höst till smällkall vinter, problemen hopar sig lite över allt och våra politiker lullar runt på Gotland med skitfrågor i den lilla plastkassen (troligen i papp) dinglande i handen.
 
Jag är inte imponerad precis.
 
PS. En Lena Lid-Falkman i SvD konstaterar:
 
 
Näää, kan det var så!? Ibland blir jag imponerad att vissa av mediernas folk börjar snappa så pass snabbt.
 
DN
 
 

Kommentarer
Postat av: elina

MP vänsterparti? Är det inte en klubb för udda kvinnor?

2014-07-07 @ 14:59:29
URL: http://blogg.iniskogen.se
Postat av: Ipse Cogita!

Elina: Jag har ändrat mig. MP, F! och V är numera sekter, inga partier.

2014-07-07 @ 18:03:38
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0