Det rör på sig — lite här och där

Det händer numera saker hela tiden, lite överallt. För att hänga med så måste du lämna de svenska medierna, den svenska mainstream-rapporteringen, och ge dig ut i både bloggosfären och bland de utländska gammelmedierna (de flesta länder tillåter olika medier att ha olika åsikter, ingen "dödas").
 
Även hemma finns det folk som följer med, här är Thomas Nydahl:
 
[...]
 
Det kanske är dags att sluta diskutera vad som händer utifrån svenska horisonter. Det kanske är dags att hitta vapnet mot likriktningen inom den svenska rapporteringen lite här och där.
 
Ett steg i rätt riktning, samlat på ett ställe är nog, åtminstone hittills, bubb.la. En drös av händelser runtom i världen, från olika källor som ger olika syn på tingens ordning. Det mesta faktiskt orapporterat i gammelmedierna.
 
Jag har ju alltid snurrat runt i cybervärlden så mycket som siten har har jag redan sett. Men även jag får nya ting att ta tag i. Det är dessutom mycket enklare. Måtte initiativtagarna hålla ut.
 
Jag skall snart få ihop en skrivning kring varför det numera är meningslöst att diskutera olika frågor. Allt från integration, invandring, feminism etcetera.
 
Det har nämligen kommit till den punkten att det är meningslöst, ett skrik rätt ut i intenheten!
 
Tystnar jag? Nix. Jag vill kunna skicka hela min blogghistoria till mitt barnbarn med överskriften:
 
VA’ VA’ DE’ JA’ SA’!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0