Någonting har hänt ...

Nu när det mesta verkar handla om ett feministiskt krig mot sina egna (fittstimsdebatten) och lite annat smått och gott av ringa värde, så slår det mig att riktigt viktiga ting trängs allt längre ut i periferin. Tunga och viktiga framtidsfrågor verkar inte ens finnas på dagordningen. Underligt.
 
Att någonting har hänt är således uppenbart och inte bådar det gott. Sen verkar enkla saker som att gå till val numera ses som en riskfylld sysselsättning:
 
 
Vi är väl inte på väg mot ett system där vår yttrandefrihet måste omgärdas av polisiära insatser stup i kvarten? Det verkar nästan så och det känns direkt obehagligt. Man kanske måste anamma lite "upp-till-kamp-anda".
 
Till och med de så utsatta och illa behandlade feministerna drar sig inte för skamgrepp (utbildningsväsendet har verkligen misslyckats):
 
 
Det blir inge’ kul år — 2014.
 
Personligen kan jag bara ge ett litet löfte, alldeles för mig själv: djävlas med mig vid valurnorna så skall ni få se på fan!
 
Direkt obehagligt blir det när man ser på vilken nivå debatten förs. Hyfs, bildning, utbildning, medmänsklighet, empati och andra eftersträvansvärda egenskaper har kastats på tippen och sorgligt är det.
 
Och jag som tog ett kort men viktigt löfte med mig in i framtiden: "Man måste bli bättre, vara hygglig. Det är uppdraget."
 
Ur tiden är jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0