Blir det idrott nu?

 
Jag hoppas det blir lite idrott nu.
 
Hittills har det mest handlat om pengar, taskiga hotell, urusel service och homofobi. Det hela är tämligen gränslöst. Jonas, fjönten, Gardell har tydligen jämfört OS 2014 med Berlin OS 1936. Karln är tokig men kommer troligen undan för han är en politisk korrekt bög.
  Lite jobbigt är väl ändå att samma personer, inklusive Gardellen, inte höjer rösten över huvud taget vad gäller homofilers katastrofala situation inom de länder där islamisterna härjar. Han är lika tyst som feministerna är kring kvinnor i samma länder. Här silas mygg och sväljs kameler, allt nedsköjt med de besuttnas champagne.
 
För övrigt blev jag lite imponerad över att man tog ut de nationella svängarna så som man gjorde. Vi är ryssar och vi är stolta över det var budskapet. Det gillar nog folk. Att spela på gammal historia och var stolt över det kan man göra i Ryssland, USA, Finland med flera länder, men skulle man spela samma spel om Sverige då råkar man illa ut.
 
Konstigt värre.
 
Sen var det lite kul att man startade invigningen klockan 20.14. Tyder på viss kreativitet.
 
Nu får vi hoppas att det blir lite sport också även om jag har mina dubier. Alla, inklusive sportjournalisterna, verkar mer intresserade av ekonomi, inkvartering, politik, sexuella böjelser och all korruption i dessas kölvatten.
 
Sportens värld blir konstig när alla spaltmeter som produceras innehåller sport till max 20 %.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0