Ibland undrar jag

"Pass en handelsvara
Margot Wallström kommenterar också det faktum att svenska pass mer eller mindre blivit en handelsvara. Det finns exempel där svenska medborgare tappat bort sitt pass tio-tolv gånger och ändå kunnat kvittera ut ett nytt.
- Ja, jag hörde om det där på nyheterna för ett tag sen. Frågan är vad vi gör åt detta.
Ja, har du någon idé?
- Det måste ju finnas något sätt att ta itu med det. För mig är det en ny fråga. Men det föreställer jag mig, att det borde gå på något sätt."
 
 
Hur i hela fridens namn denna fråga kan vara "ny" för Wallströmskan fattar jag inte. Om denna mycket välkända fråga är "ny" så kan man ju undra hur det ser ut i hennes värld i andra frågor.
 
Sossarnas vurm för denna kvinna har alltid förvånat mig. Det blev inte bättre efter detta yttrande.
 
Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0