Dagens handling på Limhamn

Jag behövde fylla på matförråden hemma varför jag drog mig mot Limhamn till. Där talade tydligen Svenskarnas Parti, eller skulle tala.
 
 
Det visade sig bli ett dj...la liv. I en demokrati får så klart alla tala, speciellt inför ett val, men det gillar inte vissa och då tar man till våld. Sen gnälls det på polisen men eftersom jag var där så förstår jag varför de ingrep. Svinpälsarna kastade både flaskor och eldliknande material. Sånt är inte tillåtet väl?
 
Jag vågar påstå att de var där av andra skäl än att demonstrera mot det nazistinfluerade SvP. De ville ha bråk, som vanligt.
 
Lite vid sidan om, det är lugnt och fint nu, kan man ju undra varför alla klär sig i SS-svart. Troligen för att det de demonstrerar mot är detsamma som de själva står för. Totalitära tendenser slå åt båda hållen. Det kallas visst för projicering.
 
Under avslutningen skulle jag köra till butiken min. Det ville så klart inte svinpälsarna eftersom de gick mitt i gatan och vägrade flytta sig. Vad f...n har jag gjort?
 
Sen måste man förlåta dem, åtminstone ett tag, för det är ju inte Sveriges vassast knivar i lådan som lullar runt. Varför Burger King blev knökfullt av SS-liknande folk fattar jag inte. De gillar väl inte dylika matställen.
 
De var nog hungriga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0