Censur av medborgarna — vem godkände det?

 
 
Mina skattepengar går tydligen till folk som har rätt att censurera. Det kan inte vara rätt. Det sitter tydligen en massa tjänstemän och beslutar om vad som är rätt eller fel. Det tycker jag de skall ge f...n i, speciellt som det är detta de inte vill "godkänna":
 
”Mindre invandring här, mer hjälp till flyktingar där”, ”Stoppa det organiserade tiggeriet” och ”Krafttag mot brottsligheten – mer stöd till brottsoffer”.
 
Om tjänstemän skall besluta om att åsikter som dessa inte ryms inom demokratin så kan man ju undra var i hela fridens namn detta skall sluta.
 
Har hjärnorna hos Skånetrafiken (läs Region Skåne) slutat fungera eller är de kortslutna?
 
Det går utför snabbt och de här tjänstekärringarna (män och kvinnor) skulle det vara lönt att dra inför domstol om det inte vore för det faktum att de är skyddade. Tjänstemannaansvar finns inte längre.
 
En gång trodde jag att tjänsteman var en person som var allmänheten till tjänst.
 
Så är det så klart inte längre. Nu djävlas de bara och kommer undan med det.
 
Det är skamligt och oanständigt.
 
Det skall väl också sägas att när Skånetrafiken "inte vill bli förknippade" med dessa budskap så uppstår gigantiska problem. De tror tydligen de är normalt företag. Men si, det är de inte. Det är ett bolag som finansieras av oss medborgare.  De uppträder, som vanligt, som om pengarna vore deras (i och med att skatten är betald) men det var väl själva f..n — det är våra pengar! Och då gäller andra regler.
 
De här stollarna leker företag och det utan den minsta kunskap om hur det går till. De fibblar helt enkelt. Tro mig, jag har jobbat med dummerjönsarna i tjugo år.
 
Skånskan
DN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0