Viktig uppgift för Kling och Klang

 
I Skånskan kan vi läsa att polisen sysslar med viktiga ting. Bevisläget verkar inte så vasst. Men det är väl helt i linje med nuvarande krav på bevis. En doktor som fått sitt liv förstört samt en pappa vars dotter kastat honom i spjället i tio år för att inte tala om styckmordsläkarna som inte gjort ett skit. Quicken inte att förglömma.
 
Det ger mig två frågor: 1) finns det ett rättsväsende (inklusive polisen) som faktiskt fungerar?, 2) vem fan utbildar poliser att syssla med fullständiga skitfrågor likt de ovan?
 
Men det är klart, det är enklare att hoppa på småfolket än de som verkligen ställer till det. Skillnaden? De förra är sällan beväpnade till tänderna emedans de senare, till skillnad från vanligt folk, tar sig rätten att beväpna sig till bissingarna.
 
Jag närmar mig den åsikten att även jag vill kunna försvara mig mot de gravt kriminella.
 
Att skydda sig mot poliser som hoppar på hederligt folk i skitfrågor går nog inte.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0