Kloka ord. Ändring? Nä!

 
Egen företagare som jag är så har jag viss erfarenhet av fenomenet upphandling i det offentliga. Artikeln beskriver väl vad det handlar om och jag instämmer helt i att det stora problemet är bristen på kompetens gällande olika typer av verksamheter.
 
Att upphandla byggande av broar och andra så kallade "hårda" insatser är en sak; att upphandla "mjuka" verksamheter (ledningsgruppstrimning, teambyggande etc.) en annan.
 
Genom åren har jag lärt mig att, i vissa fall, det offentliga är någorlunda pålästa och kunniga vad gäller den hårda biten, men att tänka och göra rätt gällande den mjuka delen då sviktar omdömet.
 
Jag har själv blivit ombedd att redogöra för hur jag tänkte behandla kemikalier och annat farligt.
 
Det gällde trimmandet av en ledningsgrupp (de tänkte väl på drinken innan maten).
 
EU har gjort det igen och vi hänger alla på i alla vansinniga turer. Det kommer att bli värre.
 
Läste häromdagen att det pågår någon form av arbete med ett förslag som skulle göra det brottsligt att uttala sig antifeministiskt. Inom EU så klart.
 
Jag skulle alltså inte kunna säga att feminister är ovetenskapliga tokstollar som slirar betänkligt på begreppet sanning och tillika är rent allmänt tomma i roten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0