Jag är trött på ...

Innan jag ramlar ut i trädgården för att påbörja intagningen av sommarmöbler, parasoller med mera så inser jag att jag är grinig denna vackra dag. Jag blir det emellanåt. Lite exempel:
 
 
Var har Lena varit de senaste åren? Det vimlar av kvinnor i politiken och inte tusan har det blivit bättre för den sakens skull. Det måste vara klent med uppslag på redaktionen (AB).
 
 
Miljöstollarna vill oss aldrig väl. De vill snarast släpa oss tillbaks till hedenhös tider. Jan Lindholm (mp) vill rappa på och förbjuda större delen av dagens bilpark. Han är kort sagt en idiot (Expresssen).
 
Jag älskar musik. Inte minst klassisk. Varför måste jag stå ut med följande (P2)?:
 
 
Zigenare har registrerats. Så får man inte göra så klart. Mina minnen sen barndomen av sagda grupp är goda. De zinkade mjölkkannor så det stod härliga till och kidsen bar kniv vid bältet. Men att övervaka folk utan anledning är ett ofog och borde inte få förekomma. Hur det är med det romska registret vet jag inte men man behöver ju inte gå långt i Malmö för att inse att det finns ett problem.
 
Hos HAX kan vi läsa om att det är skillnad på zigenare och vanligt folk. Här övervakas vi alla med politikers och journalisters goda minne:
 
"FRA:s avlyssning skannar all teletrafik som passerar landets gränser (vilket även omfattar en stor del av de inrikes telekommunikationerna). Teledatalagringen innebär att data om alla svenskars alla telefonsamtal, mobilsamtal, SMS, e-postmeddelanden, nätuppkopplingar och mobilpositioner lagras. Amerikanska NSA har visat sig övervaka oss på nätplattformar som Facebook, Google och genom teknikföretag som Apple och Microsoft. Det har framkommit att Sverige tillhör den lilla, hårda kärna av länder som bygger upp den amerikanska globala övervakningsapparaten. (Vilket regeringen inte heller förnekar.)"

Jag sa ju jag var grinig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0