Heder åt denna inrättning

 
Jag har tagit som min uppgift att trycka kultur in i min sonson (nu 13). Allt för att han skall förstå att världen består av många ting. Jag har till stora delar lyckats och en del i det har varit Marsvinsholms Skulpturpark.
 
Jag glömmer aldrig när sonsonen för ett antal år sedan sprang på en kvinna inne i skogen som satt i en gigantisk papegojbur. Eller när han förstod att fem(?) volvobilar nerkörda med nosen i parkens gräsmatta kunde vara konst.
 
 
Susanne skall ha tack och till styrelsen säger jag bara — klanta inte till det nu, jag vill visa sonsonen mycket mer framöver!
 

Kommentarer
Postat av: susanne durlind

Det var snälla ord! Tack :)
Vi satte alltid en heder i om unga människor eller människor "ovana" vid konst trivdes i parken...
mvh Susanne

2013-09-05 @ 09:46:43
Postat av: Ipse Cogita!

Susanne:

Äras den som äras bör!

2013-09-05 @ 10:47:35
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0