Undvik Svedala — oetisk kommun

 
Inte mycket bråk i Svedala inte. Här skall det serveras mat välsignad av en representant för en terror-religion och man kan ju undra varför. Barn och gamla är valda för de säger inte ifrån eller kan inte. Hoppas de äter skiten i kommunledningens matsal också.
 
Eftersom det är ett dansk företag som levererar så skall man kanske veta att där behövs det minsann inte bedövas och hur Svedala kan tillåta dylikt övergår min fattningshorisont.
 
"Regler tillader det:
De nuværende slagteregler i Danmark tillader halalslagtning uden bedøvelse..."
 
Sveriges folk i övrigt? Lika tyst överallt.
 
Skånskan
 
 

Kommentarer
Postat av: Trött på gnäll

Vem orkar höra detta gnäll? Tror du barn som äter halalmärkt kyckling konverterar till Islam? I så fall är du en idiot!
Fruktansvärt löjlig debatt och det var bra att kommunen stod på sig.
Lägg tiden på något bättre som räkna löv som faller från träden!

2013-10-04 @ 09:48:03
Postat av: Ipse Cogita!

Trött på ...

Efter att en stund kollat att färgen torkat på väggen så kan jag nu svara dig. Slakt av djur skall i vårt land ske efter svenska lagar och de skall inte kringgås genom att importera kött från Danmark. Gick det in?
Att du uppenbarligen gillar att plåga djur är väl synd och lika synd är det att du synbarligen gillar religiöst hokus pokus och då har idiotstämpeln flyttats tillbaka till dig. Den klär dig.

2013-10-04 @ 12:09:32
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Trött på gnäll

Danmark är ändå ett utvecklat som dessutom följer lagar och regler i EU. Jag tror inte att danskarna i hemlighet försöker konvertera Europa till muslimer.
Jag förstår att danskarna gör på det här sättet. Jag menar varför ta fram kött som inte alla kan äta? Det måste ju vara bättre att ta fram varor som passar de flesta istället för att det bara ska passa vissa.
Det är ju lika synd om djuren som blir slaktade i Sverige, jag menar att födas till att dödas kan ju knappast kallas humant eller "gjort på rätt sätt". Så synd om djuren är det ju alltid.
Att sedan vara rädd för halalmärkt kyckling likställer jag med att vara rädd för tjejbaciller på dagis.

2013-10-04 @ 14:04:21
Postat av: Ipse Cogita!

Trött på ...

Jag har på inget ställe talat om "konvertering till muslimer"; det är ditt hjärnspöke. Vad jag antyder är däremot är att jag finner det ytterst märkligt att vi skall anpassa oss till alla, speciellt när anpassningen sker till en religion vars grundläggande tes är som din: — tyck som vi annars mister du liv eller lem.

Hur skall jag kunna förklara för sonsonen att visst kött är preparerat med bön och det vänd mot Mecka? Han kommer att skratta på sig och be mig sluta skoja.

2013-10-04 @ 15:01:18
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0