Sveriges Radio är oseriösa

 
Helt plötsligt vaknar SR till och börjar mumla något om att vi kanske klarar oss ändå från att bli grillade av stigande temperaturer. Precis som om det var något nytt. Det har inte blivit varmare globalt sätt på över sexton år och isbjörnarna mår bra, havsytan ligger där den ligger och är inget att oroa sig för, extrema väder har minskat och så vidare i punkt efter punkt.
 
Och detta trots att CO2 nått 400 ppm.
 
Eftersom jag slutat lyssna på P1 av den anledningen att de inte är seriösa: de rapporterar aldrig om alla underligheter som finns hos IPCC, WWF, Greenpeace med flera, så kan jag inte säga om SR blivit bättre men jag skulle inte tro det.
 
Men så blir det när journalistkåren till 56 % röstar på antingen MP eller V. MP röstar 41 % på och hur ända in i hilvitte så kallat bildat folk kan rösta på ett parti som så uppenbart vill köra hela civilisationen i botten fattar inte jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0