Sen när blev "fosterland" tveksamt begrepp?

Det finns en stolle som heter Martin Aagård och han jobbar på Aftonblaskan. Han har varit i hetluften på sista tiden eftersom han inte gillade att Uppdrag Granskning granskade. Men följande får mig att bli lite förvånad:
 
Martin tycker således inte att vi inte har något fosterland och då kan man ju undra vad det är vi har. Det är väl en plätt på jorden som vem som helst kan besätta efter eget huvud kantänka. Varför håller vi då på och jobbar och sliter? Jag trodde det handlade om att göra livet drägligt för oss och våra efterkommande men tydligen finns det folk som tycker att jag skall fortsätta med det så att Martin och hans ursäkter till medborgare kan leva på vad vi andra sliter ihop.
 
Det är tur han inte bor och verkar i USA och sa att fosterlandet har vi inget; han hade troligen vänligt men bestämt ombetts att dra till urskogen till, gärna i ett annat land.
 
Men karln är ju från Gävle och det vet man ju vilka som bor där.
 
Personligen trivs jag bra i fosterlandet mitt — trots Martin och hans likar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0