Pengar behövs till maktens folk!

 
Först inför man ett övervakningssamhälle som enbart diktatorer kan gilla sen kräver man snabbt införande och om man släpar benen efter sig så bötfäller man nationer. Jag har med andra ord blivit bötfälld för att diktatorer vill kolla mig. Sug på den. Visserligen kostar just denna bot enbart 52:- per skattebetalare men jag har inte bett om’et!
 
Bara detta lilla övervakningssystem (det finns måååånga) kollar det mesta och här har du det från ett tidigare inlägg av HAX:
 
 
Och EU låtsas som det regnar och vevar på i gammal känd stil vilket dagens HAX visar.
 
Inge kul alls.
 
 

Kommentarer
Postat av: Joakim

Varför skall inte beslutsfattarna bli medansvariga för denna betalning? Det vore väl inte mer än rätt om de som orsakar landet en kostnad också får vara med om att betala för detta.
Med de löner och förmåner som våra förtroendevalda inkasserar borde följa ett ansvar för fattade beslut.

2013-05-30 @ 19:15:47
Postat av: Göran Axelsson

Jag skulle gärna betala 25 kr/år extra i skatt om jag slapp bli övervakad, vart kan jag anmäla mig?

2013-05-30 @ 19:44:04
Postat av: Ipse Cogita!

Göran:

Jag också;)

2013-05-30 @ 20:03:09
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Joakim:

Jag tror jag fattar men pengarna är mina och dina och inte fick man mandat att övervaka oss när vi skulle in i EU. Då var det mer snack om "närhetsprincipen" men även där svek de oss. Personligen tar jag hellre en stor stark än betalar böter för en övervakning jag inte bett om.

Tack för visat intresse för övrigt!

2013-05-30 @ 20:06:48
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0